de marmeren berg - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu de marmeren berg - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu

de marmeren berg

Blijf op de hoogte en volg Chantal

22 Februari 2017 | Vietnam, Hoi An

Vanochtend voor het ontbijt nog even snel een dagtocht geregeld. Het is te heet om op t strand te liggen en shoppen doe ik eigenlijk nooit als ik met vakantie ben, dus keuze was snel gemaakt.
Ik ben naar de Marple mountain geweest als eerste. Ook bekend als Ngu Hahn Son. Het is een groep van 5 bergen gemaakt van kalksteen en marmer.
In die bergen zijn grotten, pagodes, heel veel buddha's en nog veeeeeeel meeeeeer traptreden.
We hadden een ontzettend leuk meisje dat ons alles vertelde en heel blij en vrolijk de hele groep bij elkaar hield.

In een grot zijn we op een gegeven moment een heel stuk omhoog geklommen. Was echt niet geschikt voor 60+. Heel smal en geen treetjes, maar gewoon goed opletten welk stuk grot je je voet in/op ging zetten. Ben wel paar liter vocht daar verloren.
Maar bovenin een spectaculair uitzicht!

Na een traditionele lunch zijn we een grot ingeweest die werd gebruikt om kwade geesten weg te houden. Was best bizar wat voor dingen daar allemaal in de zijkant vd grot gemaakt waren.
Toen, hop, de bus weer in en naar Monkey Mountain waar geen monkey te zien was maar wel Lady Buddha van 67 meter hoog.

In de middag werden we allemaal weer afgezet en heb ik ff lekker liggen relaxen na alle inspanning.

Het is nu avond en heb een heel stuk door het oude centrum gelopen. Op een gegeven moment wat achteraf straatjes in en zag op een hoekje een tentje waar heel veel
Vietnamezen zaten te eten. Ben ook gaan zitten en voor ik t wist stonden er allemaal bordjes met eten voor mijn neus en kwam een vrouwtje uit de bediening ff laten zien wat de bedoeling was. Je pakt twee rijstblaadjes, frommelt zo ongeveer alles wat er staan op, dan oprollen en opeten.
Tot t punt 'alles erop' ging t prima, oprollen is net zoiets als de eerste keer met stokjes eten. Heb t maar een beetje in elkaar gevouwen en goed vastgehouden.
Ik heb geen idee wat ik gegeten heb, maar het was heerlijk!
Nu lig ik al lekker op bed. Morgen om half 8 vertrekt mijn bus naar Hue.
Op weg naar mijn volgende belevenis.

  • 22 Februari 2017 - 14:10

    Heidi:

    Geweldig !!!!!!

  • 22 Februari 2017 - 14:21

    Dicky:

    Prachtige ervaringen, Chantal!
    Maar niet geschikt voor 60+, mmh

  • 22 Februari 2017 - 16:38

    Greet Akkerman:

    Wat een belevenissen. Wel mooi dat die mensen zo vriendelijk zijn en begrijpen dat je niet weet wat je met dat eten doen moet. Ja opeten maar hoe. Prachtig.

  • 22 Februari 2017 - 21:01

    Janny Eleveld:

    Op reis door Marokko geniet ook ik van je verhalen. Grappig hoe we nu allebei van heel andere culturen genieten.
    Ik sluit me trouwens bij Dicky aan, maak van dat 60+ voortaan maar minstens 80+ :-)

  • 22 Februari 2017 - 22:29

    Marjolein:

    Super leuk om alles zo met je mee te beleven!

  • 23 Februari 2017 - 10:57

    Conny:

    Eindelijk even tijd gehad om een aantal verslagen van je te lezen!!! Wat een fantastisch land en wat een super vakantie... Ik ga het nu meer begrijpen dat je dit graag wilde doen en zien!!!
    En geweldig dat we op afstand er een beetje van mee krijgen en mee kunnen genieten!!!
    Mis je enorm maar geniet lekker!!!!! Liefs van Conny

  • 26 Februari 2017 - 09:23

    Melanie:

    Jeetje Chantal, je maakt zoveeel mooie, leuke en lekkere momenten mee .... ik kan het niet meer bijhouden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Van 15 februari t/m 4 maart ga ik met de backpack van Zuid naar Noord Vietnam.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

thuis

03 Maart 2017

halong bay

01 Maart 2017

hanoi vervolg :-)

01 Maart 2017

dagje Hanoi!

28 Februari 2017

Sa Pa
Chantal

Actief sinds 10 Jan. 2017
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 12829

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: