keizerlijke stad - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu keizerlijke stad - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu

keizerlijke stad

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 Februari 2017 | Vietnam, Hué

Om half 8 word ik opgehaald en naar een busstation gebracht.
Met de Sleeping Bus naar Hue. Ervaring op zich, vooral omdat t overdag is.
Iedereen ligt in de bus. Als je gelukt hebt kun je je rugleuning iets overeind zetten. De mijne is stuk dus lig de hele weg. Of in de kleermakerszit.
We gaan door de bergen met aan de andere kant de zee, ruw en groen is t.
Rond een uurtje of half twaalf komen we in Hue aan en taxi ik met twee andere mensen mee richting hostel.
Prima kamer voor 8 euro.
Daarna gelijk een tour geboekt voor morgen. Dan moet ik tot half 10 's avonds zoet brengen hier voor mijn trein naar Hanoi vertrekt.
Daarna te voet naar de Citadel.
De citadel was de zetel van het keizerlijk bestuur over Vietnam. Het wordt ook wel de verborgen keizerlijke hoofdstad genoemd. Het staat vol met paleizen, tempels en musea. En het heet de citadel omdat het echt tussen muren zit.
De gebouwen werden zwaar beschadigd tijdens gevechten tussen de Fransen en de Vietcong in 1947 en nog eens in 1968 tijdens het zogeheten Tet Offensief van de Vietcong en de daarop volgende bombardementen door de Amerikanen.

Vooral hier in de Verboden Stad was de schade groot. Al twintig jaar wordt gewerkt aan restauratie van de paleizen, maar de klus is nog lang niet geklaard. (Dank u Wikipedia)

Je mag dan ook niet overal in. En echt vriendelijk zijn ze hier trouwens ook niet.

Dat valt me sowieso op, dat hoe noordelijker je gaat hoe minder zacht de mensen zijn.

Het communisme is hier blijkbaar sterker dan in het zuiden. Dat wordt wat als ik straks in het noordelijkste puntje zit.

Daarna terug naar het hotel en heb net ergens gegeten met een big big bier erbij :-).

Nu aan de koffie met een gebakje en ga zo weer richting hostel. Ik word morgen om 07.00 al opgehaald.

Kijk er enorm naar uit. We gaan naar een gebied waar de Vietnamoorlog nog goed te zien is en schijnt heel indrukwekkend te zijn....

Geen idee of ik morgen in de trein WiFi heb anders tot over een paar daagjes!


  • 23 Februari 2017 - 14:16

    Conny:

    Tsjonge .... was net onder de indruk van al je kennis over Vietnam, blijkt het Wikipedia te zijn :-)
    Wat lief en zoet die rose meisjes!!! Hier is zo code geel dus nu alle tijd om alles van je te lezen en te bekijken!! In een winkel die steeds kaler wordt :-(


  • 23 Februari 2017 - 15:43

    Ellen Van De Wetering:

    Het is geweldig om te lezen wat je allemaal mee maakt. Grensverleggend is het wel. vooral het reizen op zich, met weinig comfort. Ik kan jouw gezicht er een beetje bij voorstellen. Duimpjes op en ga vooral door met genieten. Liefs uit Lunteren

    Ellen

  • 23 Februari 2017 - 16:04

    Greet Akkerman:

    Wat een ervaring ook wat mensen betreft. Net als in Nederland de Noordelingen of de Zuiderlingen. Ook een hemelsbreed verschil zonder dat we oorlog gehad hebben.

    Het Vietnamese eten gaat je behoorlijk goed af zo te zien. Je eet alles. Maar een stampotje boerenkool zou tussendoor toch wel lekker zijn denk ik.

  • 23 Februari 2017 - 16:04

    Greet Akkerman:

    Wat een ervaring ook wat mensen betreft. Net als in Nederland de Noordelingen of de Zuiderlingen. Ook een hemelsbreed verschil zonder dat we oorlog gehad hebben.

    Het Vietnamese eten gaat je behoorlijk goed af zo te zien. Je eet alles. Maar een stampotje boerenkool zou tussendoor toch wel lekker zijn denk ik.

  • 26 Februari 2017 - 09:26

    Melanie:

    Ook dat is Vietnam ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Mijn eerste reis

Van 15 februari t/m 4 maart ga ik met de backpack van Zuid naar Noord Vietnam.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

thuis

03 Maart 2017

halong bay

01 Maart 2017

hanoi vervolg :-)

01 Maart 2017

dagje Hanoi!

28 Februari 2017

Sa Pa
Chantal

Actief sinds 10 Jan. 2017
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 12807

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: