hanoi vervolg :-) - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu hanoi vervolg :-) - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu

hanoi vervolg :-)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 Maart 2017 | Vietnam, Xóm Pho

Omdat t mausoleum zelf inmiddels dicht zat (grrrr) ben ik met een riksja naar The Temple of Literature gegaan. Hier zijn heel veel wijze mandarijnen opgeleid en het hele gebouw is symmetrisch. Mooi om zo'n oud gebouw in de stad te zien.

Na dit wilde ik achterop een brommertje richting de luxe shopwijk.
Er kwam gelijk een vrouwtje aan al die mij wilde brengen. Alleen toen ik achterop wilde stappen viel zij om met brommer en al. Hectiek alom, iedereen kwam aanrennen, heel opstootje. Dus toen we eindelijk konden gaan stonden er een heleboel ons uit te zwaaien. Ik dacht alleen maar...please, don't kill me! Was blij dat ik t er verder zonder kleerscheuren heb afgebracht.

Na etalages bekijken en lunchen (maar weer zo'n lekkere pho (noodlesoep) heel stuk door de oude wijk van Hanoi gewandeld, beetje kijken overal en onderhandelen over een paar dingetjes.

In de avond ben ik naar t Waterpoppentheater geweest. Dit theater bestaat al heeeeel lang en de poppen spelen in t water. Er is muziek bij met houten instrumenten waar hele andere klanken uitkomen dan de instrumenten die wij in Europa kennen.
Het duurde ongeveer een uurtje, begreep niet alles, maar sommige stukjes kon je t verhaal heel duidelijk zien en was t ook echt heel grappig.
Na de voorstelling gingen er achter het water van die bamboe-rolgordijnen (die van de xenos...) omhoog en zag je de poppenspelers, die tot hun middel in t water stonden. Leuk om gezien te hebben.

  • 01 Maart 2017 - 22:38

    Gert:

    Wat een overweldigende ervaringen moeten dat zijn.
    Nog een paar dagen alles in je opnemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Xóm Pho

Mijn eerste reis

Van 15 februari t/m 4 maart ga ik met de backpack van Zuid naar Noord Vietnam.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

thuis

03 Maart 2017

halong bay

01 Maart 2017

hanoi vervolg :-)

01 Maart 2017

dagje Hanoi!

28 Februari 2017

Sa Pa
Chantal

Actief sinds 10 Jan. 2017
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 12810

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: