hanoi vervolg :-) - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu hanoi vervolg :-) - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu

hanoi vervolg :-)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 Maart 2017 | Vietnam, Xóm Pho

Omdat t mausoleum zelf inmiddels dicht zat (grrrr) ben ik met een riksja naar The Temple of Literature gegaan. Hier zijn heel veel wijze mandarijnen opgeleid en het hele gebouw is symmetrisch. Mooi om zo'n oud gebouw in de stad te zien.

Na dit wilde ik achterop een brommertje richting de luxe shopwijk.
Er kwam gelijk een vrouwtje aan al die mij wilde brengen. Alleen toen ik achterop wilde stappen viel zij om met brommer en al. Hectiek alom, iedereen kwam aanrennen, heel opstootje. Dus toen we eindelijk konden gaan stonden er een heleboel ons uit te zwaaien. Ik dacht alleen maar...please, don't kill me! Was blij dat ik t er verder zonder kleerscheuren heb afgebracht.

Na etalages bekijken en lunchen (maar weer zo'n lekkere pho (noodlesoep) heel stuk door de oude wijk van Hanoi gewandeld, beetje kijken overal en onderhandelen over een paar dingetjes.

In de avond ben ik naar t Waterpoppentheater geweest. Dit theater bestaat al heeeeel lang en de poppen spelen in t water. Er is muziek bij met houten instrumenten waar hele andere klanken uitkomen dan de instrumenten die wij in Europa kennen.
Het duurde ongeveer een uurtje, begreep niet alles, maar sommige stukjes kon je t verhaal heel duidelijk zien en was t ook echt heel grappig.
Na de voorstelling gingen er achter het water van die bamboe-rolgordijnen (die van de xenos...) omhoog en zag je de poppenspelers, die tot hun middel in t water stonden. Leuk om gezien te hebben.

• 01 Maart 2017 - 22:38

Gert:

Wat een overweldigende ervaringen moeten dat zijn.
    Nog een paar dagen alles in je opnemen.