Lampionnetjesstad - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu Lampionnetjesstad - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu

Lampionnetjesstad

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Februari 2017 | Vietnam, Hoi An

Na een kort nachtje dankzij dronken Engelsen (what's new?) ontbeten en snel op pad naar Hoi An.
Moest met de gewone bus, was ff zoeken waar ik erin moest, niemand sprak Engels en ik geen Vietnamees, maar na km sjokken met de rugzak op zag ik een bordje met een bus. Die best snel kwam. 5 min later stond ie weer stil omdat alles gecheckt moest worden door de politie. Na kwartiertje konden we weer op pad en half uurtje later reed ik Hoi An binnen. Weer totaal anders!
Vanaf busstation (zoals altijd) achter op de brommer naar t hotel.
Zit midden in t oude centrum en t is hier betoverend. Allemaal kleine straatjes met lampionnetjes en oude frans uitziende huizen.
Omdat mijn kamer nog niet klaar was heb ik een fiets gepakt en ben gaan fietsen. Eerst op zoek naar koffietentje en plattegrond en daarna 6 km gefietst naar t strand.
Daar lekker op een bedje gelegen met wat te eten en een glaasje wijn. Zag net dat ik ook best gekleurd ben van de zon.
Na paar uurtjes weer terug en een stop gemaakt bij een Spa, lees: een hokje waar ik mijn voeten en handen heb laten doen door twee meisjes. Die lekker aan t kletsen waren tegen mij en eentje was bezig met massage en kreeg van haar een massage voor mijn kuiten. Wil haar eigenlijk meenemen voor mijn hardloopmatties, heel prettig nl wat ze deed ;-).

Daarna weer terug naar het hotel waar mijn kamer klaar was. Mooie kamer met een douche met warm water!

Het is hier als het donker is ontzettend mooi. De lampionnetjes zijn aan, die hangen overal in en aan en oude kleine vrouwtjes verkopen een soort bakjes met een kaarsje erin die je vervolgens in de rivier moet laten glijden. Daar varen dan weer allemaal bootjes tussendoor. Echt een sprookje om te zien.

Ik zit nu lekker aan een bakje koffie langs het water en ga bijna mijn mandje opzoeken. Ga nog even bedenken of ik morgen weer een dagje naar het strand ga of iets actiefs ga doen......

  • 21 Februari 2017 - 15:32

    Myrna:

    Jeetje Chantal wat een stoer wijf ben jij. Ik zou het niet durven zo in mijn eentje. Maar geniet wel enorm van je verhalen. Veel plezier nog.

  • 21 Februari 2017 - 15:40

    Bert Smits Van Ewijk:

    Wat een geweldig land is dat. Heb er wel eerder over gehoord, maar wij zijn er nooit aan toe gekomen.

  • 21 Februari 2017 - 17:18

    Greet Akkerman:

    Wat een leventje heb jij. Heerlijk ontspannen en toch veel avontuur. Wel makkelijk al die brommertjes die je overal brengen. Maar ik denk dat je toch wel onderhand trek hebt in een gewone boterham met kaas.

  • 21 Februari 2017 - 20:58

    Melanie:

    Ik geniet helemaal met je mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Van 15 februari t/m 4 maart ga ik met de backpack van Zuid naar Noord Vietnam.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

thuis

03 Maart 2017

halong bay

01 Maart 2017

hanoi vervolg :-)

01 Maart 2017

dagje Hanoi!

28 Februari 2017

Sa Pa
Chantal

Actief sinds 10 Jan. 2017
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 12812

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: