de jungle in - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu de jungle in - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu

de jungle in

Blijf op de hoogte en volg Chantal

18 Februari 2017 | Vietnam, Bến Tre

Wat een wereld van verschil! HCM en waar ik nu zit. Heb wel ff een traantje gelaten.

Om half 9 moest ik me melden bij t bureau waar ik mijn busticket had geboekt. De backpack ging voor op de scooter en ik achterop. Werd naar het kantoor van de bus gebracht en samen met anderen om 9 uur opgehaald met een minibussen dat ons naar t busstation bracht. Van daaruit bijna 2,5 uur naar Ben Tre. Hier had ik een homestay geboekt. Slapen bij lokale mensen. Ben Tre staat bekend om z'n snoep van kokosnoot. Het ligt er vol mee hier ook!
Bij t busstation in Ben Tre moest ik een taxichauffeur laten bellen met de homestay en hij bracht me ergens heen, dwars door kleine straatjes. Ik werd ergens gedropt en opgepikt door een knul met iets wat op een brommertje leek met een bak achterop met bankjes. Ik achterin met de tas en hij scheurde weg. Nog smaller met allemaal overhangende palmen en overstekende kippen en honden.
Kom ik aan op een plekje....zo mooi! Aan de rivier midden in t groen.
Ik wist ff niet wat ik met deze verandering moest dus heb eerst maar ff drie uur in de hangmat gehangen met mijn ereader.
Daarna ff een fiets gepakt en stuk wezen fietsen, wat fruit gehaald en dat lekker opgegeten. Er komen hier niet heel veel toeristen denk ik want iedereen was enthousiast aan het zwaaien en probeerde een praatje te maken, verstonden elkaar alleen niet.
Ik ben hier in de homestay met een paar andere mensen, het is hier zo heerlijk rustig. Heb gelijk een nachtje extra geboekt.
Net gedoucht met een koude douche, warm water kennen ze hier niet en daarna heerlijk gegeten met andere mensen. Eten uit de streek. Geloof dat ze t een olifantvis noemen.
Het vrouwtje van hier heeft m gesloopt en daarna liet ze zien hoe je ze met mihoen en wat groen spul in een blaadje vouwt en opeet. Heerlijk!
Op dit moment lig ik heerlijk in de hangmat te luisteren naar alle insecten. Er lopen gekko's aan de binnenkant van het rieten dak, maar die schijnen muggen te eten, dus zal ze niet wegjagen uit de slaapkamer.
I love it hier!

  • 18 Februari 2017 - 17:08

    Heidi:

    Heerlijk even ontspannen en van de prachtige natuur genieten!

  • 18 Februari 2017 - 19:06

    Marieke:

    Geweldig Chantal. Ik ben benieuwd naar je foto's van dit mooie stekkie. Geniet ervan.

  • 18 Februari 2017 - 19:25

    Greet Akkerman:

    Klinkt heerlijk en je krijgt nu tijd om je leven te overzien. Heerlijk rustig leven i.p.v. je winkel runnen en nog veel meer. Het is je gegund.

  • 18 Februari 2017 - 22:05

    Driek:

    Chantal wat mooi om te lezen hoe je het naar jou zin ik vindt je echt een stoerwijf helemaal in je eentje ik blijf je volgen dan geniet ik ook een beetje hoe mooi het daar is

  • 19 Februari 2017 - 12:13

    Melanie:

    Heerlijk, back to basic. Leef met je mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Bến Tre

Mijn eerste reis

Van 15 februari t/m 4 maart ga ik met de backpack van Zuid naar Noord Vietnam.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

thuis

03 Maart 2017

halong bay

01 Maart 2017

hanoi vervolg :-)

01 Maart 2017

dagje Hanoi!

28 Februari 2017

Sa Pa
Chantal

Actief sinds 10 Jan. 2017
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 12802

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: