De tempel en de tunnel - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu De tempel en de tunnel - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu

De tempel en de tunnel

Blijf op de hoogte en volg Chantal

17 Februari 2017 | Vietnam, Xóm Chiếu

Na een lekker lang nachtje anders dan anders ontbeten en daarna achter een meneer aangerend die mij en twee mensen uit Canada naar de bus bracht voor de trip van vandaag.
Eerst naar de Cao Dai tempel en daarna naar de Cu Chi tunnels. Voor we de stad uit waren was het twee uur later. En het was daarna nog 2 uur naar de tempel. De Cao Dai is eigenlijk meer een geloof. Hier geloven ze in alles, dus in God, Allah, het Boedisme, noem t maar, alles is 1 hier.
We waren precies op tijd voor de ceremonie die 4 x per dag is en 40 minuten duurt.
Schoentjes uit bij de deur en daarna mocht je bijna overal kijken. Heel indrukwekkend, vooral omdat iedereen ook zo vriendelijk was.
Buiten in t park waren aapjes aan t spelen, eerste keer dat ik ze buiten de dierentuin zag! Zo grappig ook....
Na een uurtje de bus weer in en hebben we ergens gegeten met z'n allen en daarna verder naar de tunnels waar de Vietcong zich schuil hield tijdens de Vietnamoorlog.
Een rondleiding gehad en zelfs een stukje mogen kruipen door de tunnel. Ik was bang dat ik claustrofobisch zou zijn...maar heb alleen maar heel er moeten lachen om de knul van bijna twee meter voor mij die bijna vierdubbel gevouwen erdoorheen moest.
Toen weer richting de stad, dat duurde ff want iedereen was geloof ik klaar met werken.
Onderweg naar mijn hostel heb ik vast een busticket gekocht voor morgen, dan trek ik verder, naar Ben Tre, dat is een minder toeristisch stukje in de Mekong Delta. Een busreis van 3,5 uur. Hoop veel te zien onderweg.
Zit nu aan een lekker bakje koffie en ga zo wat eten en dan de backpack weer inpakken voor morgen!

  • 17 Februari 2017 - 16:55

    Wiebe:

    Fantastisch. Ben je al een beetje gewend aan de drukte en de herrie van Saigon?

  • 17 Februari 2017 - 22:22

    Greet Akkerman:

    Had stiekem wel meegewild, maar nu ik zie wat je allemaal doet denk ik dat het wat te veel zou worden. Je ziet mij als 76 jarige toch niet achterop een scootertje zitten of op mijn knieen de tunnel door. Ik denk dat ik echt klem zou komen te zitten. Maar fantastisch dat je dit allemaal doet. Gebrek aan contact heb je niet blijkbaar en dat is alleen maar leuk. Maak van de rest van je dagen ook een feest.

  • 18 Februari 2017 - 08:20

    Melanie D'Hamecourt:

    Leuk en interessant om te lezen, zijn wij ook een beetje op vakantie.

  • 18 Februari 2017 - 09:38

    Papa En Clara:

    Ongelooflijk wat een ervaring, leuke contacten maar vooral de cultuur.
    Spannend hoor wat je allemaal onderneemt en knap vinden wij het wat je eet, je weet het daar toch maar nooit.
    Geniet van de komende dagen !!

  • 18 Februari 2017 - 13:07

    Kitty:

    Hmmmm ik denk dat ik kies voor dat bordje rijst met loempiaatjes ipv die tuinblaadjes met iets.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Xóm Chiếu

Mijn eerste reis

Van 15 februari t/m 4 maart ga ik met de backpack van Zuid naar Noord Vietnam.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

thuis

03 Maart 2017

halong bay

01 Maart 2017

hanoi vervolg :-)

01 Maart 2017

dagje Hanoi!

28 Februari 2017

Sa Pa
Chantal

Actief sinds 10 Jan. 2017
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 12833

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: