bootje varen - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu bootje varen - Reisverslag uit Bến Tre, Vietnam van Chantal Aantrekker - WaarBenJij.nu

bootje varen

Blijf op de hoogte en volg Chantal

19 Februari 2017 | Vietnam, Bến Tre

Zoveelste dag alweer. Lekker geslapen met geluid van allerlei beestjes buiten. Lekker onder de klamboe. Was wel nodig, lopen aardig wat onherkenbare insecten rond :-).

Na t ontbijt had ik een bootje met mijn eigen privé-Vietnamees die me een uur door de Mekong roeide. Bijzonder mooi en indrukwekkend! Alles gebeurd daar op t water of erlangs. De mensen wonen tussen alle aftakkingen van de rivier. Verplaatsen zich per boot of per brommer. Achterop de brommers zitten grote bakken waarin ze alles meenemen. Zag zelfs iemand voorbij komen met twee grote varkens erin. Het is allemaal heel normaal hier en na een paar daagjes kijk je nergens meer van op.

Na iets meer dan een uurtje was ik terug. Heb de meest prachtige vogels en vlinders gezien.
Heerlijk fruit gegeten bij de homestay en in de hangmat liggen lezen. Daarna kwamen er allemaal nieuwe mensen waaronder ook een Nederlander die net als gister helemaal gedesoriënteerd was, was ook uit de stad gekomen en helemaal leeggezogen door de chaos daar.
Hebben zitten kletsen en hij moest net als ik geld halen dus samen op de fiets door de Mekong weer naar de stad. De hoek waar ik gister omgekeerd was daar begon de stad, net gemist gister, lekker blond weer.
In de stad ff rondje gefietst en wat gedronken. Daarna weer terug.
Hier aangekomen waren er nog een paar medelanders waarmee we uiteindelijk samen met de mensen van de dag daarvoor heerlijk kipcurry hebben gegeten.
Heerlijke relaxte dag weer.
Morgen vertrek ik weer naar Ho Chi Minh waar ik een vlucht geboekt heb naar Danang. Hoop dat dat allemaal goed gaat. Via telefoon alles regelen blijft toch best spannend. In Danang net alweer een hostel geboekt en mijn plan is van daaruit naar Hoi An te reizen. Hoe...dat zie ik morgen wel weer.

• 19 Februari 2017 - 15:11

Bettina:

Heel leuk om allemaal te lezen,Chantal.Goeie reis morgen

• 19 Februari 2017 - 16:58

Greet Akkerman:

Wat een leuk leven zo. En je leert allerlei mensen kennen en de manier van leven. Geniet zoveel mogelijk van alles. Goede reis morgen en hoop dat alles klopt.

• 19 Februari 2017 - 18:01

Willeke Van Dam:

Hoi stoere Chantal,

Wat ontzettend leuk om je verslagen te lezen en je foto's te bewonderen.
    Kijk alweer uit naar de volgende.
    Geweldig dat je het zo ontzettend leuk hebt.
    Heel veel plezier verder.

• 19 Februari 2017 - 18:04

Marjo:

Klinkt allemaal geweldig! En wat stoer, dat je dat allemaal durft. Te gek! Veel plezier de komende dagen en ben benieuwd naar het volgende reisverslag.

• 19 Februari 2017 - 21:38

Gijsje:

Hey Chantal! Echt leuk om jouw verhalen te lezen en ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Geniet lekker!

• 20 Februari 2017 - 07:39

Roeleke:

Als ik mijn ogen dicht doe reis ik zo met je mee.
    Je vertelt zo leuk dat je denkt dat je er bij bent.
    Maar ja dan doe je je ogen open...........
    Heel veel plezier nog chantal en kijk al weer uit naar
    je volgende verhaal.

• 20 Februari 2017 - 11:31

Renate :

Ik vind je echt heel dapper Chantal!
    Geniet van je vakantie!

• 20 Februari 2017 - 19:28

Melanie:

Formidabel, ik geniet zo met je mee ...